Indkaldelse til ordinær generalforsamling Lørdag d. 02-11-2019, kl. 13,30

Så er det blevet tid til Kreds 3´s årlige Generalforsamling.

Ikke som annonceret hos Jan og Charlotte i Stege.

Grundet et pladsmangel bliver generalforsamlingen afholdt på Grønnegade Kaserne lokale 217.

Dagsorden:

Punkt: 1. Valg af dirigent.

Punkt: 2. Valg af stemmetæller.

Punkt: 3. Formandens beretning.

Punkt: 4 Kasserer fremlægger årsregnskab.

Punkt: 5. Indkomne forslag.

Punkt: 6. Valg til bestyrelsen.

På valg Kasserer Jan D. Pedersen for 2 år. Sekretær Ditte Kragh for 1 år.

Punkt: 7. Valg af Suppleant til bestyrelsen Annika K. Nielsen,

Punkt: 8. Valg af Bilagskontrollant Susanne Mortensen.

Punkt:9. Valg af bilagskontrollant suppleant  Svend Erik Frederiksen.

Punkt: 10. Eventuelt.

 Vi blevet så mange i kredsen (som jo er godt) så vi ikke kan huse så mange i vores private hjem, vi kan blive 25 hvis alle møder op.

Vi har det samme problem til vores julemøde, er der nogen i kredsen som kan huse os  alle ???

Tilmelding: Senest d. 27-10-2019, på mobil 22948164 eller spjohansen@stofanet .dk

Kreds 3.

 

Undulatbørs.

 

Afholdt på Grønnegade Kaserne,                 

lørdag d.12-10-2019.

 

Der var omkring 13-15 sælgere mødt op, der blev handler næsten med det samme, men hvem der fik solgt det er svært at sige for der var mange besøgende ude fra. Der var også salg af fugle tilbehør m/m. Så der er kun at sige at vi prøver igen til næste år og håber at kreds 2 vil være med.

Men alt i alt en god dag med en stor opbakning af de fremmødte medlemmer.

 

Søren P.

 

                               Referat fra Lørdag  d. 10-8-2019 V/ Ditte og Peter i Sandved.

Sommerfesten i  år blev afholdt i  Sandved hos Ditte og Peter. Der var rejst et stort telt i deres have,  vejr guderne var vi ikke helt sikre på, om de kunne holde himmelen lukket for vand.

Der var mødt 15 voksne og 4 børn op til fest i haven. Da alle havde været rundt i den store have med kik på deres dejlige fugle ,høns og kaniner og  bl. en klappe karpe i et stort have bassin  fyldt med fisk til stor jubel  for børnene. Familien havde også en god flok hunde i flere størrelser.

Da der var faldet ro over os alle, blev vi budt på kaffe og hjemmebagt kage. Alle havde taget en undulat unge  fra 19 med, her skulle vi selv være dommere, her var det  meningen at den undulat med  flest stemmer blev vinder.  Det blev en grå Spangel som Mogens Gluud havde med. Tillykke med det.

 Som altid havde vi også et stort lotteri med mange gode præmier skænket af forskellige sponsorer.

Så var det blevet tid til det helt store festmåltid, som var lækkert og veltillavet. Grill og ovn var i fuld sving. Vin og sodavand blev nydt  til maden. Menuen kan ses her under. Derefter var der kaffe til at gå hjem på, men der var det også blevet mørkt. Festen sluttede omkring kl. 22.30

Endnu en stor tak til vores værtspar for en dejlig eftermiddag/aften

Referent  SP.

 Menu til Sommerfesten.

 Forret:

Tunmouesse, lakserulle med Salat brød, dressing o div. pynt.

Hovedret.

Kamsteg stegt med fresken hvidløg og timian, Noget godt oksekød, Ovnstegte kartofler, flødekatofler og forskellige salater og tilbehør.

 

                                           Sommer / Fest Lørdag d. 10 August 2019

 

Nu er det blevet sommer og det er tid til at afholde vores sommerfest.

 

Det bliver hos Ditte og Peter. Hindholmvej 53, Sandved.

 

Vi mødes kl. 14,00 til en tår kaffe med kage, forhåbentlig i deres have.

 

Når kaffen er drukket, bliver der tid til at se på Ditte og

 

Rasmuses fugle. Peter har ikke nogen endnu ???? men det kommer nok.  

 

             I år tager vi den bedste unge med 19 ring med, så kan vi lege dommere.

 

Den fugl med flest stemmer få et diplom.

 

Lotteri bliver der også og der er igen flotte

 

præmier som er sponseret.

 

     Ca. kl. 17,30 får vi lidt at spise, hvad    

 

        menuen består af, er det kun værtsparret der ved ???

 

Pris pr. deltager bliver 150,00 kr. Kredsen sørger for maden, incl. Vin - Øl eller vand til maden.

 

 Vi skal mindst være 12 personer for at Arrangementet kan blive til noget.

 

Dette var måske en god måde for vores nye medlemmer at mødes på, og få en god fuglesnak.

 

Ps. Tilmeldingen er bindene.

 

Tilmelding senest lørdag d. 3 August på Mobil 22948164 eller Mail spjohansen@stofanet.dk

 

Øl og vand til senere indtagelse, tager man selv med.

 

På gensyn. Bestyrelsen kreds 3

 

 

 

 

 

 

Lørdag d. 01-06 2019 blev der afholdt Østdansk Mesterskab på Grønnegade Kaserne

 

Bestyrelserne for kreds 2 og 3 var igen i år gået sammen for at lave forårets sidste udstilling – Østmesterskaberne 2019.

Der var 28 udstillere og tilsammen var der udstillet 240 fugle, så dagens dommer Bjarne Christensen havde travlt, og der var mange virkelig gode fugle at bedømme.

Noget der især kendetegnede udstillingen var det gode samarbejde fra alle de aktive medlemmer af begge kredse – både i hallen, men bestemt også ’ bagstage’, hvor der blev sørget godt for alle, så ingen manglede noget - hverken mad, drikke eller lidt sødt J

Som så ofte før blev det en lang dag, men alle satte stor pris på, at Bjarne gav sig tid til at kommentere bedømmelserne i løbet af dagen.

På bestyrelsernes vegne siger vi TAK for alle gaver til lotteri og de flotte tombola fugle.

Tak for en super skøn dag i Næstved.

 

Dagens vinder blev Jens Otto Sørensen med en voksen grå isabel, der virkelig viste sig flot frem på dagen.

Bedste unge i standart blev vundet af Jørgen Larsen med en rigtig flot grågrøn hun.

Vibe og Thys vandt BIS hos de australske med en gulmasket ung han.

Linette vandt begge junior titler med hhv. en ung blå han og en lille himmelblå skyggevinge.

      

Kære bestyrelser og medlemmer i kreds 2 og 3.

Tak for en lang, men herlig dag på en velarrangeret udstilling i Næstved. 
Glade mennesker, voldsomt gode fugle - og mange af dem. Hvad mere kan man forlange.
Tillykke til alle vinderne.
.... og så oven i det hele en sæk kaffe og en pose frø (eller var det omvendt) for 30 kr. i lotteriet. Jo, I kan noget.
Tak for den fine dommergave....

 

Bjarne Christiansen.

 

Jeg kan vist på alles vegne i både i kreds 2 & 3
takke utrolig mange gange for den store opbakning der har været til Østdansk mesterskabet i dag 
Vi var 35 tilmeldte og havde over 240 fugle 
Så der var travlt på alle fronter både for bag og ved siden af dommer reolerne  men gik SUPER...
Og den store og flotte sponsering og opbakning der var til lotteriet...

 Ditte.

 

 

 

 

 

Lørdag d. 09-09-2019. Havde vi vores første møde i 2019 hos Eva og Per i Næstved.

Kreds 3 var igen mødt talstærkt op til et møde hvor vi var 14. Jeg havde en fornemmelse af, at alle fik en anden opfattelse af et andet fuglehold, hvor det ikke var undulater der var i højsædet. Jeg tror at alle fik svar på deres spørgsmål, det var både om at pasning og avl af mindre papegøje arter samt frø blandinger og andet kosttilskud.

Da fugle huset var beset og mange spørgsmål var vendt blev det tid til kaffe og kage, samt øl og vand. På vej ind i deres køkken fremviste Eva en Rosa kakadue unge,40 dage gammel, den  blev  håndopmadet og var i varmekasse. Den var kun en uge gammel da den blev taget  ind, da forældrene var gået fra den. Spændende og krævende projekt.  

Da alle havde fundet sig en plads, tog Søren ordet, han startede med at byde vores nye medlem Thea velkommen i kredsen. Thea valgte at fortælle lidt om sig selv. Derefter blev vores Generalforsamling i DUK  diskuteret bla. om hvem man gerne så i den nye bestyrelse og fremtiden i undulat sporten. Så alle afventer et forhåbentlig positivt resultat af valget d. 30-03-2019. I Antvorskovhallen 4200 Slagelse.

Mødet sluttede ca. kl. 17.00

Således opfattet af Søren P.

 

 

 

 

 

 

Julemøde lørdag d. 8-12-2018.  Hos Pia og Søren

Vi var samlet 11 voksne og 2 børn til en hyggelig eftermiddag.

Da alle var mødt op blev der serveret gløgg med æbleskiver. Derefter et kik i kælderen på undulater, der var ikke så meget at se på, da der ikke var det store  held i år med hensyn til yngel, her var der kun en enkel unge i hver kasse eller slet ingen.

Så var det blevet tid til kaffe med hjemmebag, og som altid gik snakken livligt om alt muligt. Da  det var jo et julemøde havde hvert medlem  en pakke med som der skulle trækkes lod om, så alle fik en pakke med hjem. Da alle havde fået pakket op og der var faldet lidt ro på, blev der hygget med lotteri, med mange gode præmier som medlemmerne havde sponseret, med bl. 2 par undulater, samt kolber fra Fuld af dyr i Slagelse og andre gode ting.

Et hyggeligt møde sluttede omkring kl. 17.30

 

 

Referent Søren P.

 

Referat fra kreds 3 Generalforsamling d. 03-11-2018.

 Hos Emmy og Mogens: Traditionen tro.

Var der dækket op til biksemad med spejlæg og pandekager med øl eller vand. Efterfølgende et  kik i Mogens fugle hus.

Så var det blevet tid til vores årlige Generalforsamling.

 Dagsorden:

Punkt: 1. Valg at dirigent. (Valgt blev Susanne)

Punkt: 2. Valg af stemmetællere. (Annika blev valgt)

Punkt: 3. Formandens beretning (Blev godkendt)

Punkt: 4. fremlæggelse af regnskab (Blev godkendt)

Punkt: 5. Indkomne forslag.  Ingen

Punkt: 6. Valg til bestyrelsen på valg Formand Søren P. (Som blev genvalgt) Uden for tur. Mogens ønskede ikke genvalg. Som ny sekretær blev Ditte Kragh valgt for et år.

Punkt: 7. Valg af suppleant på valg Sved Erik ønskede ikke genvalg som ny blev Annika Kjøng Nielsen valgt.

Punkt: 8. Valg af bilagskontrolant Susanne Mortensen som blev genvalgt.

Punkt: 9. Valg bilagskrontrolant suppleant blev Svend Erik valgt.

Punkt: 10. Eventuelt: og som altid er det her at snakken går livligt.

Susanne takkede de fremmødte for god ro og orden.

 Som afslutning var der lotteri og som vanlig med god tilslutning. Derefter varder dækket op til kaffe med hjemmebag.

Således opfattet af Søren P.

 

 

 

 Referat fra møde d. 06-10-2018

 

Mødet var hos Arne Hansen, Arninge her var der mødt 13 medlemmer op, for at deltage i mødet, det var dejligt solskins vejr, vi så først på Arnes & Lenes fugle og nye fuglehus, som var meget fint, Arne havde mange gode fugle, og Lene havde mange dværgpapegøjer. Herefter gik vi ind for at få en tår kaffe, og snakken gik livligt som sædvanligt, dagens emne var par & team fugle på udstilling, her havde Mogens fundet en skrivelse frem fra DUK’s vedtægter angående disse, hvor det tydeligt angav hvad der var hvad. Efter kaffen fik vi en øl eller vand og gik så over til vores lotteri, hvor der igen var flotte præmier at vinde, 1 sæk. Frø – flere flasker vin og en enkelt øl – 2 skuldertasker – 2 poser gulvstrø – 5 stk. fugle, samt salg bytte gik meget livligt. STOR tak til alle sponsorer og værtsparret for husly. Sædvanligvis sluttede vi af kl. 17,30, hvor alle havde haft en rigtig god eftermiddag sammen med undulat venner.

 

Referent MG.

 

P.S. Dem der ikke var med, gik glip af en rigtig hyggelig eftermiddag.

 

 

Se under DM. D.U.K Musholm Korsør.2018

 

 Sommerfest den 04-08-2018 Stege. 

 Sommerfesten blev afholdt hos Charlotte & Jan. Vi var mødt 17 medlemmer op for at hygge sig sammen, først fik vi en tår kaffe med dejlig hjemmelavet æblekage, samt hjemmebag. Derefter blev Jan`s fugle-hus betragtet. Efterfølgende blev alle fremmødte dommere, for alle var bedt om at tage den ældste unge fra 2018 med, efter megen snak frem og tilbage blev vinderne kåret, nr.1 blev Kate & Henrik med 1,0 Spangel viol, nr. 2 blev Jan med 1,0 Grågrøn, nr. 3 blev Annika med 0,1 Isabel viol.

Efterfølgende blev der solgt lotteri med mange fine præmier, skænket af Børgesens dyrehandel, Pia & Søren, Møns bang, Suasanne, Annika, De 3 s`er, Ditte, Anonym giver, samt Charlotte & Jan.

Kl. 18,00 fik vi en dejlig middag, som Charlotte & Jan havde sørget for fra hjem-byen. Derefter havde flere taget fugle med til salg, her gik handlen livligt, især sidst på aftenen. Det blev en rigtig hyggelig eftermiddag & aften som sluttede kl. ca. 22,00 - 23,00.

Stor tak til alle sponsorer, Værter og Jer der mødte frem.

Således opfattet G8.

 

 Referat Møde hos Annika.

Lørdag den 09-06-2018 afholdte kreds 3 møde hos Annika, solen skinnede fra en skyfri himmel, så mødet blev afholdt i haven, på en dejlig terasse, som var over dækket i dagens anledning, der var mødt, ikke mindre end 19 personer op.

Først så vi på Annikas`fugle og hendes nye fuglehus, som næsyen var færdig, herefter fik vi udleveret papir og blyant, for at besvare nogle spørgsmål,som varlavet i dagens anledning, præmien var et par fugle, som blev vundet af Mogens med alle rigtige svar.

(Kaffe og kage kom på bordet),men i dagens anledning var den ændret til gill pølser og frikadeller, med kold katoffelsalat & pastasalat (flot), herefter komder en kande kaffe på bordet, og under kaffen trak vi vores lotteri, med mange fine sponsergaver stor, stor tak til alle sponsorer. 

Herefter gik snakken livligt om vores netop afholdte Østmesterskab på Grønnegade Kaserne i Næstved, her kom der både ros og ris, men alt i alt et rigtigt godt arrengement, alle blev enige om at Østmesterskabet skulle gentages, i samarbejde med kreds 2.

Stor, Stor tak til Annika og hendes teeam.

Tak til alle som var mødt op på denne dejlge sommerdag, hvor alle fik en god dag i samvær med undulatvenner.

Således opfattet.

Mogens G.

 

 

 

 

 

 

  

Lørdag d. 10-03-2018

 Afholdte Kreds 3 deres udstilling i Forsamlingshuset i Øster Ulslev

                             

   

Der var 64 fugle tilmeldt udstillingen. Da  alle udstillere havde fået indskrevet deres fugle og fået  dem sat på reoler var det blevet tid til at sætte sig til et veldækket morgenbord som Emmy og Mogens stod for.  

 

Formanden bød alle  15 medlemmer velkommen til udstillingen og en særlig tak til Johnny Salling som havde sagt ja til at komme og bedømme fuglene.

 

Da morgenmaden/kaffen  var indtaget, var det blevet tid til at Johnny  skulle i gang med bedømmelse af de fremmødte fugle. Der skulle bedømmes bedste voksne han og bedste voksne hun, ligeledes skulle der bedømmes  bedste unge han og bedste unge hun, samt bedste varietet. Til sidst  skulle den bedste fugl på skuet findes. Efter bedømmelsen var der mulighed for at stille spørgsmål til Johnny, om standarden på vores fugle og hvad en dommer gik efter på den enkelte fugl. Der blev også stillet spørgsmål undervejs i bedømmelserne af fuglene.

 

Da alle fugle er blevet bedømt kl. ca. 13 blev det tid til en velfortjent frokost som bestod af stegt flæsk med persillesovs som Emmy og Mogens havde tilberedt og som var til stor højlydt nydelse hos alle. 

 

Efter frokosten overrækker formanden diplomer til vinderne i de forskellige grupper. Det var nemt klaret da alle diplomer gik til et medlem Jan D. Petersen, samt pokal og diplom til bedste fugl på skuet blev overrakt af dommer Johnny Salling som også gik til Jan D. Petersen.

 

Da præmieoverrækkelsen var afviklet var der Lotteri med gevinster fra sponsorer og medlemmer og som altid er der god opbakning ved køb af lodder.

 

Formanden takkede dommer Johnny Salling  for en god bedømmelsen af fuglene samt en stor tak til Emmy og Mogens for deres store indsats for forplejning og alt det praktiske og tak til medlemmerne for fremmødet.

 

Udstillingen afsluttes kl. 15.30 hvor udstillerne tager deres fugle og takker for en god dag.

 

Gruppevinder:

Bedste Grønne                     Annika Kjøng Nielsen.

Bedste blå                             Mogens Gluud.

Bedste Skifer                        Jan D. Pedersen.                

Bedste Grå                            Jan D. Pedersen.                       

Bedste Isabel                        Jan D Pedersen.                   

Bedste Opaline                     Susanne Mogensen.

Bedste Opaline-Isabel         Arne Hansen.

Bedste Gul (d)masket          Susanne Mogensen                                    . 

Bedste Spangle                     Jan D. Pedersen.

Bedste DF Spangle               Jan D. Pedersen.

Bedste Dansk Dominant     Susanne Mogensen.

Bedste Australskbroget      Søren P. Johansen og Pia Hansen.

Bedste Clearbody                 Annika Kjøng Nielsen.

 Bedste fugl på skuet            (Grågrøn)  Jan D. Pedersen.

 

Bestyrelsen Kreds 3          

                               

 

                                          

 

    Referat fra Møde d. 03-02-2018

             

                                                                         

 

Vores første møde i rækken 2018, blev afholdt hos Svend Aage Knudsen. Først besøgte vi hans fuglehus, hvor Svend Aage havde lavet en (svær) opgave i fuglehuset, med Dansk dominant, 4 havde svaret rigtigt på spørgsmålet, hvorefter der blev trukket lod, her blev den heldige vinder Susanne. Derefter var der kaffebord med (boller m/pålæg og ost samt hjemmebagt kage) samt øl og vand, der var virkelig gjort noget ud af det. Senere havde vi et lotteri med fine gevinster, og stor tak til alle sponsorer. Indimellem gik snakken om vores kommende kreds udstillingen, og snakke gik livligt mand og mand imellem.

Vi var mødt 12 medlemmer op til dette arrangement, som sluttede kl. ca. 1700.   

Der skal lyde en stor-stor tak til Betty og Svend Aage for en         dejlig eftermiddag.   

Dem som ikke kunne komme, gik glip af en rigtig hyggelig eftermiddag, sammen med undulatvenner.

Således opfattet af Mogens G8.  

         

      

     

           

      

 

        

                   

                  

 

 

 

      Referat fra julemøde d. 09-12-2017. V/ Emmy og Mogens.

Formanden bød velkommen,herefter gik vi over til julemødet som startede kl. 13,30 og her fik vi hjemmelavet gløgg og æbleskiver. Desværre var 2 fraværende grundet sygdom. Efter en god times tid gik vi i fuglehuset, hvor Mogens havde lavet en lille konkurrence, gevinst 1 fugl, som blev vundet af Ditte. Vi havde en julepakke med, alle fik udleveret et nummer som blev trukket, så kunne man selv vælge en pakke, men alle fik en pakke med hjem.

Lotteri var der også med fine gevinster, stor tak for disse gaver. Under disse opgaver fik vi en øl eller vand. Mødet sluttede med kaffe og hjemmebagt kringle kl. 17,30

Der var mødt 11 medlemmer op til vores julemøde + 2 fraværende, flot - flot mødeprocent.

                 

Referant G8.

 

Generalforsamling Kreds 3. d. 05-11-2017.V/ Kate og Henrik.

Vi startede med en gang frikadeller med tilbehør, Som dessert fik vi frugter med flødeskum. Da det kolinariske var overstået var det blevet tid til Generalforsamlingen.

 Med følgende dagsorden:

Punkt 1: Valv af dirigent: Valgt blev Svend Erik.

PunkT 2: Stemmetæller: Valgt blev Annika.

Punkt 3: Formandens beretning: Den blev godkendt.

Punkt 4: Fremlæggelse af det reviderede årsregnskab. Godkendt.

Punkt 5: Indkomne forslag: Indsendte forslag § 5, rettes fra 6 uger til

2 uger: Godkendt.

Punkt 6: Valg til bestyrelsen:

                     : På valg Jan D. som blev genvalgt.

                     : På valg Mogens Gluud som blev genvalgt.

Punkt 7: Valg af suppleant:  Svend Erik Frederiksen blev valgt.

Punkt 8: Valg af bilagskontrollant: Susanne genvalgt. 

Punkt 9: Valg af bilagskontrollant suppleant. Valgt blev Annika.

Efter generalforsamlingen ser bestyrelsen sådan ud: Søren P. formand, Jan D. kasser og Mogens sekretær.

Punkt 10: Evt.: Som altid gik snakken om løst og fast. Kate klarer Facebook siden, hvor der kun skal ståom hvad der sker i kreds 3 regi. Annika klare hjemmesiden eminent. Lotteri var der også, med stor støtte fra medlemmerne. (Vi var mødt 13 medlemmer op tak for det) Dejlig kaffe med hjemmebag. Tak for god forplejning til Kate og Henrik. Mødet sluttede kl 17,00

Referent G8

 

  

Sidste møde inden Generalforsamlingen.

Blev afholdt hos Sv.Erik og Marianne på Bjernæsvej 8 Rødby.

Vi var mødt 12 medlemmer op trods det dårlige vejr. Selvom Sv.Erik er ny ud i undulatsporten, er han nået et godt stykke, med mange gode fugle så det bliver spændene hvad der bliver af yngel. Snakken gik bl. om flæk på udstillings fugle (Søren vil tage det op ved næste landsmøde).Et dejligt kaffebord med hjemmebag blev nydt.Så var det igen blevet tid til lotteri med flotte præmier.Sådanne timer går hurtigt når vi er sammen i kredsen. Så var det blevet tid til at sige tak for en dejlig eftermiddag hos Marianne og Svend Erik

 

  

 

 

Referent Mogens G8

 

           

       Sommerfest Lørdag d. 12-08-2017 

 Sommerfesten blev afholdt hos Pia og Søren. Her var der mødt 16 medlemmer op for at hygge sig sammem. Der blev budt indenfor til en tår kaffe og kage. Derefter blev det tid til at se på deres fugle med hensyn til evt. sammensætninger til parringer. Her skulle vi selv være dommere.En reol var sat op til medlemmernes fugle. Hvert par skulle tage en ungfugl fra 2017 med som skulle bedømmes, hvert medlem bedømte 3 fugle. Efter megen snak frem og tilbage blev vinderne kåret nr.1 blev Jan D. med 1,0 grågrøn, nr. 2 blev Mogens med 1,0 Kobolt, nr. 3 blev Sven Erik med 1,0 kobolt guldgul. Søren havde lavet en konkurrence med nogle lette spørgsmål og som gevinst en fugl. Efterfølgende var det blevet tid til at trække indenfor igen, hvor der blev afholdt lotteri, med mange præmier, bl. skænket af nu afdøde Bjarne,-Bent og Ingerlise,-Engros korn, Møns Bank og Annika. Kl. 17,30 fik vi en dejlig middag som Mogens havde sørget for fra hjembyen det blev til en rigtig hyggelig dag, som sluttede kl.23,00

Stor tak til alle sponsorer, værter og jer der mødte frem.

 

                 

        Således opfatter Mogens G8.

                     

 Lørdag d. 20-05-2017.

 Kreds 3 var taget på langfart helt over til Bente og Benny på Farsø. Vi var 7 forventningsfulde medlemmer der næsten midt om natten tog hjemmefra i to biler, for nu skulle vi over og kikke på undulater.

Vi blev modtaget af Bente med et stort velkommen og ude i køkkenet var Benny godt igang med det kulinariske som duftede herligt.

En udsøgt frokost var sat på bordet,så vi "næsten" glemte det vi var kommet for. Efter megen snak og grin blev det tid til at besøge Benny`s fuglehus og som det fremgår af de billeder der blev taget, var det et meget flot og velholdt fuglehus med en stor udendørs voliere. Fugle huset var lyst og dejligt med fliser på gulvet og nemt at holde rent. Så blev der ellers set på fugle, Benny fangede den ene flotte fugl efter den anden, til beskuelse af os. (Der lød mange suk) Men så kom der ellers gang i salget for dem der ville have en fugl med hjem (eller flere). Da alle var blevet mættet af fugle og fuglesnak, var der duft af hjemmebagte boller med smør til kaffen som hurtigt fik ben at gå på. Herefter var der kun tibage at sige Bente og Benny en stor tak for god beværtning og dejligt humør og tak til alle som var med på denne tur. Så var det også blevet tid til vende snuden hjemad, den lange vej til sjælland med solen højt på himlen i det smukke forår.

 

 

 

Referent Søren P. 

  

      

  DUK Bliver 85 år 2017.

I den anledning blev der afholdt landsmøde om lørdagen og om søndagen Generalforsamling. Landsmødet blev afholdt i Korsør.

 

    

 

 

 

 

Lørdag d.18-03-2017.

Grundet fugleinfluenzaen blev vores kreds udstilling aflyst. Men Mogens havde nogle penge i klemme så der blev arrangeret stegt flæsk og persillesovs istedet for udstilling, dejligt. Vi sluttede af ved Emmy og Mogens med kaffe og et stort lotteri. Lars havde lavet en lille konkurence. Bestyrelsen håber at alle havde en god dag trods manglende udstilling og møder op til udstilling næste år samme sted.

 

 

 

Medlemsmøde d.04-02-2017.

Hos Sv. Aage Knudsen Treslev.

 Årets første møde blev holdt hos Betty og Sv.Aage. Det var som et forsinket julemøde, uden Gløgg og æbleskiver, men der var disket op med kaffe og kage, (boller m/pålæg og ost-bradepandekage-æblekage) samt øl og vand, der var virkeligt gjort noget ud af det. Før vi fik kaffen havde Sv. Aage lavet en lille konkurrence, hvor vi skulle gætte farvene og typen på alle 1,0 fugle der var sat i hæk fra bur 17-31, det var noget af en prøvelse, da han har mange forskellige slags,men der blev fundet en 1-2 og 3 vinder. Kaffen blev serveret og under kaffen fortalte Mogens en livs historie, fortalt af en undulat med blåt over næbet. Senere havde vi et lotteri med fine gevinster, sponseret af Møens Bank, Bent og Ingerlise, 1 anonym giver, og 3 fugle af Sv. Aage. Indimellem gik snakken livligt mand og mand imellem, der var mødt 14 op til dette arrangement,som sluttede kl. ca. 1700. 

Stor - Stor tak til Betty og Sv. Aage for en dejlig eftermiddag.  Dem som ikke kunne komme, gik glip af en rigtig hyggelig eftermiddag, sammen med undulatvenner.

Således opfattet-Mogens.                                                       

 

 

Generalforsamling Lørdag d. 05-11-2016.

Birketoften 8. 4894 Øster Ulslev.

Vi startede med en gang biksemad med tilbehør, som dessert fik vi pandekager. Da det kolinariske var overstået var det blevet tid til generalforsamlingen.

Dagsorden:

 Punkt 1. Valg af dirigent. Valgt blev Kate.

Punkt 2. Valg af stemmetællere. Valg blev Sv.Aage.

Punkt 3. Formandens beretning. Den blev godkendt

Punkt 4. Fremlæggelse og godkendelse af det reviderede årsregnskab, som blev godkendt.

Punkt 5. Indkomne forslag. Der var ikke kommet noget.

Punkt 6. Valg til bestyrelsen. 

                  På valg Søren P. Som blev genvalgt som formand.

                  Bent Larsen ønskede ikke genvalg. Jan D blev valgt ind i bestyrelsen.

Punkt 7. Valg af Suppleant, på valg Arne Hansen som modtog genvalg.

Punkt 8. Valg af bilagskontrollant, Grundet sygdom trak Bjarne Kristiansen sig som ny kontrollant blev Susanne valgt. 

Punkt 9. Valg Af bilagskontrollant suppleant. Valgt blev Annika.

Inden sidste punkt blev der lavet en rokade så Jan D. gik ind som kasser og Mogens overtog Bents plads. Efter generalforsamlingen ser bestyrelsen sådan ud. Søren P. formand, Jan D. kasser og Mogens valgt i stedet for Bent.

Punkt 10. Evt. Som altid gik snakken om løst og fast. Der kom forslag om at vi kunne slå foreningen op på Facebook for at hverve nye medlemmer. Dette ville Kate gerne tage sig af. Samt at få foreningens hjemmeside opdateret det ville Annika gerne hjælpe Morten med. Lotteri var der også, med stor støtte fra medlemmerne (vi var mødt 13 medlemmer op, tak for det)

Til slut blev der serveret kaffe med æbleskiver, stor tak til Emmy og Mogens for god forplejning

Refrent Søren P.

 

Referat fra medlemsmøde lørdag d. 08-10-2016

V/ Annika Kløng Nielsen. Rødvig Stevns. 

Vi var på denne dag mødt 13 medlemmer op,så det i selv må siges at være  et flot fremmøde. Her blev vi budt indenfor til et veldækket kaffebord med alskens herligheder. Da alle havde fundet sig en plads bød Søren velkommen og takkede Annika for at have åbnet sit hjem for os. Snakken var som altid i højsædet. Da alle havde smagt på bordets glæder, var det blevet tid til at se på dagens emne, nemlig fugle, hvad vi hver især bruger af foder hjemme, og hvad det er for blandinger og hvordan de er sammensat . Desuden tog vi en runde,hvor alle fortalte om deres ynglefugle og hvad der var kommet ud af Deres æg og unger. Til sidst havde Mogens lodder med til lotteri, som blev solgt. Præmierne var alle sponseret. Så var det blevet tid til at se på Annika`s fugle. Og som nybegynder må vi nok sig, at hun er nået et langt stykke hen af vejen, og hun havde også sat nogle af sine fugle i gang og der var allerede kommet en unge. Eftermiddagen sluttede vi med et besøg hos Susanne for også at se hendes fuglehold som også bestod af dejlige fugle med mange unger.

Der skal lyde en stor tak til Annika samt med besøg ved Susanne.

Referent Søren P.

                                           

 

 

Sommer fest d. 13-08-2016.

V/ Kate Og Henrik B. Rasmussen. Dianalund.

Vi var samlet 16 medlemmer med værtsparret, til en dejlig eftermiddag/aften. Som overskriften antyder skulle det være sommerfest, men vejret var ikke til korte bukser men som den danske sommer, der skifter mellem sol og regn. Alle var mødt op (her skal lige indskydes at hvert par skulle have en fugl med, med det laveste 2016 ringnummer)og der blev der budt velkommen af Søren. Henrik fortalte at den kage vi skulle have til kaffen var sponseret af hans fætter og det var en oplevelse for sig selv. Da kaffen var drukket og kagen spist. var det tid til en bedømmelse af de medbragte fugle, som var linet op ved siden af Henriks fuglehus, der var 7 stk. ialt som skulle bedømmes. Vinderen med en Grågrøn han blev Jan D. som fik diplom og pokal overrakt af Søren. Derefter var der fri adgang til fuglehuset med rundvisning og fortælling af Henrik. Så blev det tid til lotteri med mange flotte præmier, jeg skal nok undlade at sige hvem der vandt.

Så blev der kaldt til samling, ikke om det runde bord. Der var arrangeret Buffet med utrolig lækker grillmad med  dejligt tilbehør. Der manglede ikke noget og det smagte pragfuldt og der var nok til alle. Da vi var ved at bryde op, blev der igen budt på kaffe og igen gik snakken livligt. Derefter var tiden så fremskreden at det var på tide at sige vort værtspar Kate og Henrik mange tak for et dejligt arrangement.

Referent Søren P.